Kvalita zpětného odkazu – možná se sami ptáte, co je to vůbec za zvláštní a zdánlivě smysl nedávající slovní spojení. Není to vůbec tak složité. Zpětný odkaz, tedy odkaz přivádějící návštěvníky jiných webů na ten váš, opravdu může mít různé úrovně kvality a disponovat tak většími či menšími benefity pro váš byznys či jiný projekt. Nelze to však vždy poznat na první pohled, je třeba nahlédnout trochu blíže do problematiky linkbuildingu a souvisejících otázek.
Kde je umístěn
Kvalita a důvěryhodnost odkazu se pro návštěvníky i pro vyhledávače do poměrně velké míry odvíjí od jeho umístění. Stránka by měla ideálně nějakým způsobem navazovat na propagovaný web, ve většině případů dává smysl, aby byla i ve stejném jazyce a aby sama o sobě měla solidní pozici – seo test – z hlediska návštěvnosti.
Zapadlý zahraniční web, který nabízí levné umístění odkazů, rozhodně není dobrou a reprezentativní platformou pro linkbuilding ani další aktivity.
Co ho obklopuje
Ano, máme na mysli obsah, ve kterém je odkaz zakomponován. Je-li to jen strojový text s pravopisnými chybami, těžko někoho zaujme, naopak většina publika se bude nejspíš bát kliknout na jakýkoli odkaz z takového textu vycházející.
Nemusíte hned vyžadovat, aby váš odkaz byl obklopen tím nejlepším obsahem, který lze na internetu nalézt. Postačí určitý standard, který se vyhne alespoň základním amatérským chybám a přešlapům.
Kam vede
A tento bod už je na vás nebo na vašem webdesignerovi a dalších specialistech. Cílová stránka by měla zaujmout na první pohled, aby lidé měli opravdu tendenci web prohledat a strávit na něm nějakou dobu. Případně aby se i nechali přesvědčit, aby od vás něco zakoupili a podpořili vaše podnikání.
Aspekty kvalitní stránky jsou další komplexní otázkou, avšak přemýšlet byste rozhodně měli nad vizuální stránkou, srozumitelností, přehledností a také nad kvalitním propojením jednotlivých součástí vnitřními odkazy.